حقوقی

حقوقی

حقوقی

حقوقی

مراحل دریافت پروانه ساختمان یا جواز ساخت

مراحل دریافت پروانه ساختمان یا جواز ساخت
در ادامه مقاله قبل در مورد نحوه دریافت دستور نقشه جهت دریافت پروانه یا جواز ساختمان، در این مقاله به بیان اطلاعات درج شده در دستور نقشه و همچنین محل صدور دستور نقشه می‌پردازیم:
 پروانه ساختمان یا جواز ساخت
۲- دستور نقشه
چه اطلاعاتی در دستور نقشه مشخص می‌شود؟
* اطلاعاتی که در دستور نقشه ارائه می‌گردد عبارت است از:
* شماره پرونده شهرداری
* مشخصات پلاک ثبتی، بلوک و کد شناسایی ملک
* نوع بافت منطقه
* مشخصات مالک یا متقاضی
* ابعاد سندی ملک، ابعاد موجود ملک، ابعاد گذر
* ابعاد باقیمانده ملک بعد از تصحیح
* مساحت ملک طبق سند، طبق وضعیت موجود و همچنین بعد از اصلاح
* کاربری ملک بر اساس طرح تفصیلی موجود
* تجاوز به حریم گذر و نیز ملک‌هایی که در مجاورت ملک مورد نظر قرار دارد.
* توضیحات بر (امتداد ساختمان که در راستای ساختمان‌های دیگر قرار دارد) و کف ملک
* توضیحات پهنه‌بندی موجود در طرح تفصیلی مصوب که شامل نوع پهنه، درصد پوشش، حداکثر تراکم مجاز، تعداد طبقات مجاز ، محل احداث و ساخت بنا، حداکثر پیشروی و نیز سطح اشغال می‌شود.
* جانمایی ملک مورد نظر طبق سامانه طرح تفضیلی
* توضیحات دستور نقشه صادره
صدور دستور نقشه
پس از تأیید مسئول بخش مربوطه، دستور نقشه در دفتر خدمات الکترونیک شهر، چاپ و تحویل متقاضی
می‌گردد.
در زمان دریافت دستور نقشه، باید دقت داشت دستور نقشه مربوط به ملک مورد نظر باشد و اطلاعات آن اختلافی با مشخصات اصلی ملک نداشته باشد.
محل دریافت دستور نقشه
برای دریافت دستور نقشه صرفاً باید به دفتر خدمات الکترونیک شهرداری مراجعه نمود.
دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری به ‌صورت سراسری هستند و می‌توانید برای تشکیل پرونده به هر یک از دفاتر مجاز مراجعه فرمایید.
نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که تا پایان روند کاری و صدور پروانه، باید با همان دفتر، کارهای خود را انجام داد.
پروانه ساخت ملکی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد