بازسازی ساختمان
در ادامه مقاله قبل در مورد بازسازی ساختمان در این مقاله به بیان مدارک و مراحل دریافت مجوز تعمیرات میپردازیم:
بازسازی ساختمان
مدارک لازم برای دریافت گواهی تعمیرات ساختمان
مدارک لازم برای مجوز تعمیرات ساختمان، شامل موارد زیر میباشد:
* تکمیل فرم مجوز تعمیرات و تشکیل پرونده
* اصل و کپی سند مالکیت
* کپی بنچاق
* کپی سند سرقفلی در صورت سرقفلیدار بودن متقاضی
* کپی شناسنامه یا کارت ملی مالک یا سرقفلدار
* جوابیه بیمه
* جوابیه آتشنشانی
* تکمیل فرم مجوز تعمیرات توسط کارشناس و تأیید توسط مسئول واحد فنی و مجوز سازمان میراث فرهنگی در صورت واقع شدن ملک در محدوده بافت فرسوده.
کلیه مدارک فوق در صورت جزئی بودن تعمیرات است. در صورتیکه تعمیرات کلی و اساسی باشد علاوه بر مدارک فوق در اختیار داشتن فرم تعهد کارفرما و گواهی استحکام بنا الزامی میباشد.
مراحل گرفتن پروانه تعمیرات
* دریافت فرم درخواست تعمیرات از قسمت تشکیل پرونده واحد شهرسازی شهرداری منطقه
* صدور دستور بازدید توسط مسئول شهرسازی
* ثبت دستور در دبیرخانه
* مراجعه مالک به بایگانی جهت تأیید واحد بایگانی (موجود بودن پرونده در بایگانی)
* نکته: در صورتی که محل مورد نظر دارای پرونده نباشد پس از بازدید و دستور مسئول شهرسازی پرونده در بایگانی تشکیل میشود.
* دریافت نوبت بازدید از قسمت بازدید
* حضور در ساعت 7 صبح روز بازدید در واحد شهرسازی منطقه و تعیین ساعت بازدید توسط مأمور فنی منطقه و حضور
* مالک یا نماینده مالک در محل مورد بازدید
* گزارش مأمور بازدید بر ظهر (پشت) فرم درخواست
* نکته: مالک فردای روز بازدید باید با مراجعه بایگانی و گرفتن پرونده نزد مأمور بازدید برود تا او گزارش خود را تنظیم و ارائه نماید.
* بررسی گزارش توسط مسئول شهرسازی و در صورت بلامانع بودن از کلیه جهات کاربری، گذربندی، ... دستور بررسی
* کنترل عوارض (مراجعه مالک به دفتر مسئول شهر سازی)
* کنترل عوارض توسط محاسب (حسابدار) در مراجعه مالک به واحد محاسبات پس از تأیید توسط محاسب، مراجعه مجدد به رئیس شهرسازی
* صدور دستور مجوز پروانه تعمیرات توسط مسئول شهرسازی
* مراجعه به قسمت تشکیل پرونده و تهیه پیشنویس پروانه تعمیرات و تایپ آن
* نکته: مالک موظف به پرداخت فیش عوارض نوسازی سال جاری و در صورتی که محل تجاری یا دفتر کار باشد پرداخت فیش عوارض کسب سال جاری در کلیه مراحل 11 گانه میباشد.
* امضای محاسب، مسئول شهرسازی، معاون مالی، اداری
* صدور پروانه تعمیرات (مهر و شماره) توسط واحد دبیرخانه
* ارجاع (واگذاری) پرونده به بایگانی توسط مال
* نکته: پروانه تعمیرات دارای مدت اعتبار خاصی نمیباشد.